hr | en

Europska orguljska glazba kroz razdoblja i stilove I i II

Objavljeno: 2014-05-20

Koncert iz ciklusa Europska orguljska glazba kroz razdoblja i stilove I i II održat će se u srijedu, 21. svibnja 2014. u 19.30 sati u Crkvi Bezgrješnog Srca Marijina na Jordanovcu. Djela J. S. Bacha izvodi Ljerka Očić.


LJERKA OČIĆ jedna je od najistaknutijih hrvatskih glazbenih umjetnica. Nakon završenog studija u Ljubljani u klasi Huberta Berganta, nastavila je usavršavanje kod svjetski priznatih umjetnika i pedagoga poput Gastona Litaizea (Francuska), Michaela Schneidera (Njemačka) i Luigija Celeghina (Italija). Nastupala je na znamenitim orguljama u gotovo svim europskim zemljama, SAD-u, Australiji, Japanu, Maleziji, Rusiji, Azerbajdžanu, Gruziji, Sibiru, Ukrajini, Moldaviji te u okviru glazbenih sezona svjetskih metropola od New Yorka do Moskve, Tokya, Sidneya i Kuala Lumpura, održavši više od 1300 koncerata. Nastupa uz ugledne dirigente, orkestre i soliste, a već niz godina koncertira u duu sa slovenskim trubljačem Stankom Arnoldom. Djeluje kao redovni profesor orgulja, komorne glazbe i kolegija 'Povijesna izvođačka praksa' na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te održava majstorske tečajeve interpretacije u zemlji i inozemstvu.

Članica je međunarodnih žirija orguljaških natjecanja i dobitnica niza međunarodnih i domaćih priznanja, među kojima se ističu Nagrada Milka Trnina (1993.) i dvije diskografske Nagrade Porin za najbolji album i najbolju solističku izvedbu koncerata J. S. Bacha (2000.). Dobitnica je i Nagrade za doprinos glazbenoj umjetnosti Američkog biografskog instituta, a za svoj pedagoški rad primila je Nagradu Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga (2008.). Tijekom Domovinskog rata aktivno je djelovala u Kriznom štabu Croatian Music Aida i održavala koncerte u ratnim zonama, za što je primila brojne zahvalnice te priznanja Hrvatske vojske.

Predsjednica je Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti 'Franjo Dugan', gdje kroz različite segmente, od uređivanja notnih izdanja (redaktorski rad na cjelokupnom opusu Franje Dugana, priređivanje Zbirke hrvatskih nepoznatih skladatelja 18. stoljeća, redaktorski rad na zbirci Orguljska baština grada Korčule) do organizacije festivala i ljetnih škola (Orguljaška ljetna škola 'Petar Nakić' i Festival 'Petar Nakić' na Rabu), predano radi na promociji hrvatske orguljske baštine. Snimila je preko 20 nosača zvuka, a tijekom 2009./10. čak 8 novih diskografskih izdanja, među kojima je i četverostruki album Hrvatska orguljska glazba (od renesanse do danas) za izdavačku kuću Cantus, jedinstvenu antologijsku zbirku, svojevrsni hommage hrvatskoj orguljskoj baštini, za koji je 2011. primila je Nagradu Vladimir Nazor. U srpnju 2012. u izdanju Croatia recordsa, Ljerka Očić objavila je nosač zvuka posvećen obljetnici Franza Liszta, s antologijskim djelima iz Lisztova opusa, izvedenih na koncertu 22. listopada 2011. u Zagrebačkoj katedrali. U veljači 2013., zajedno sa sestrom, violončelisticom Jelenom Očić, snimila je CD za nizozemsku tvrtku Challange Records s djelima A. Vivaldija i J. Barrierra. Povodom 220. godišnjice smrti Josepha Haydna objavila je CD 'Divertimento organistico' s glazbom Haydna i Mozarta u izdanju Croatia Recordsa, koji je 2010. osvojio Nagradu Porin za najbolju produkciju.

Autorica je niza televizijskih i radijskih emisija posvećenih orguljskoj glazbi (pet polusatnih dokumentarnih emisija pod nazivom 'Orguljske priče iz davnine' koje obrađuju povijesne orgulje u Hrvatskoj). Bavi se i publicistikom pa je tako, uz stručna izdanja za potrebe studenata Muzičke akademije, 2004. objavila knjigu eseja 'Orguljska umjetnost' u izdanju Matice hrvatske, a 2006. djelo 'Orgulje. Energija duha' na temu novog metodičkog pristupa podučavanju orgulja. Upravo je ovu metodu predstavila u travnju 2009. u Weimaru, na poziv Akademije 'Franz Liszt'. Redoviti je gost glazbenih akademija (Ljubljana, Weimar, Mannheim, Verona), održavajući seminare temu interpretacije glazbe G. Frescobaldija, J. S. Bacha, M. Regera te Francuske orguljske škole (orguljski opusi F.Couperina, C. Francka, Ch. M. Widora i L. Viernea). Idejom ujedinjavanja zvuka i likovnosti bavi se već dugi niz godina, ne samo u svom publicističkom radu, već je i autorica nekoliko samostalnih izložbi inspiriranih orguljama i orguljskim zvukom. 


Ulaz slobodan!

Ciklus Europska orguljska glazba kroz razdoblja i stilove ima i humanitarni karakter – na koncertima se prikupljaju dobrovoljni prilozi za Bolničko prihvatilište 'Marijin dom' na Jordanovcu, koje osigurava besplatno noćenje i smještaj bolesnicima i njihovoj pratnji tijekom liječenja ili obavljanja liječničkih pregleda.

Nazad